JUMALA HOOLITSUSE SÜMBOL

Juuksed! Iga viimnegi kui juuksekarv me peas on me Taevase Isa poolt loetud. Inimese pead katab u 100,000 - 150,000 juuksekarva. Jumal ei loonud meile juukseid vaid hea väljanägemise pärast, aga ka selleks, et kaitsta me pead talvekülma või suvesooja eest. Meie kulmud hoiavad higipisaraid tilkumast meile silma ja meie ripsmed kaitsevad tolmul või peentel kübemetel sattumast silma. Udupeened karvad meie kõrvades ja ninasõõrmetes kaitsevad meid aga võimalike õhus liikuvate osakeste eest.

Kui me vaid teaks, milline imeline looming juuksed on – kui palju elujõudu neis peitub – ei kahtleks me enam kunagi, et isegi me juuksekarvad on Jumala poolt loetud. Pole siis ime, et Taavet ütles: „Ma tänan sind, et olen nii kardetavalt imeliselt loodud…seda tunneb mu hing hästi.“ (Psalmid 139:14).

Jeesus õpetas Matteuse 10:28-33 oma jüngreid mitte kartma. Oli Ta ju ise loonud iga varblase, kujundanud inimkeha ja lugenud kokku kõik tema juuksekarvad. „Sest tema läbi on loodud kõik, mis on taevais ja maa peal…kõik on loodud tema läbi ja tema poole. Tema ise on enne kõike ja kõik püsib koos temas.“ (Koloslastele 1:16-17). Kuid sellest hoolimata jüngrid ei mõistnud. Kujutan vaid ette, kuidas Jeesus oleks tahtnud võtta nad käe kõrvale ja tutvustada neile kõige peenemaid nüansse varblaste loomisest ja nende luude-tiibade ehitusest ning sulestikust. Polnud võimalustki, et mingi lihtne puusepp oleks seda kõige suutnud, sest see oli nii kardetavalt imeline! Ta oleks võinud öelda: „Peetrus, mis sa arvad sest’ loost, kui ma ütleks sulle, et sul on peas 127 550 juuksekarva? Ja kui sa nüüd tead, et ma olen lugenud ära iga viimse kui su juuksekarva, kas sa ei usaldaks siis mind iga oma elu detaili osas? Kas sa ei usuks, et ma tean igat sammu, mida teed?“ „Ükski neist (varblastest) ei lange maha ilma teie Isa teadmata.“ (Matteuse 10:29). Seda kõike teades – julgeksid sa veel muretseda millegi pärast? Või usaldaksid Teda nüüd kandma hoolt kõigi su vajaduste eest? Mõtleksid sa veel enam sellele, mida süüa või juua? Või usud sa nüüd, et su Taevane Isa teab, mida sa vajad ja varustab sind suure rõõmuga? Kuidas oleks, kui usaldaksid nüüd Teda oma elupaiga, toiduse ja riiete osas?