VAATA SIIS, KUIDAS JUMAL SIND ÕNNISTAB - Claude Houde

Olin just jaganud Jumala Sõna Times Square’i koguduses Manhattanil, mille rajajaks oli pastor David Wilkerson. Sõime peale seda õhtust koos ja jalutades tagasi, tahtsin küsida nõu ta käest, kuna olime mõne kuu pärast avamas oma uut kogudust. Pastor Wilkerson – enam kui 40 raamatu autor, rajas Teen Challenge’i keskused, mis toovad vabadust paljudele sõltlastele üle maailma. Lisaks sellele on ta rajanud organisatsiooni World Challenge, mis toetab misjonitööd üle maailma + veel lugematul hulgal muid teenistusi. Oma hilisemas eas kõneles pastor Wilkerson erinevatel konverentsidel tuhandetele pastoritele silmast silma. Teda peeti meheks, kes tõeliselt pitseeris kogu me põlvkonna Jumalale.

Olin pisut närvis. Pastor Wilkerson oli ühtpidi väga alandlik mees; lahke, kena ja tähelepanelik. Samas aga ka äärmiselt tõsine ja jõuline. Ma armastan, austan ja imetlen teda, olles nii ütlemata tänulik kõige eest, mida ta on teinud nii minu kui jumalariigi töö heaks prantsuse kogukonnas.

Jalutades temaga ülerahvastatud New Yorgi tänavatel, mis olid nii eredalt valgustatud otsekui olnuks päev, ei tahtnud ma öelda üht ainustki valet asja. Kogunud lõpuks julgust, pahvatasin ühe jutiga: „Pastor Dave, me alustame peagi uue kogudusega. Oleks teil mulle selles osas mingit nõu anda? Ehk mida ma öelda tahan, on see, et kui oleks vaid üks asi, mida ma peaks teadma või tegema, siis mis see teie arust oleks?“

Olin hämmingus tema vastusest. Ta jäi surmtõsiselt keset teed seisma ja vastas hämmastava jõulisuse ning põleva kirega: „Et siis sa tahad teada, mis see võti on? Kohe ikka päriselt tahad teada või?“ Vastasin poolkatkendliku häälega: „Jah, härra, ma tõesti tahan teada!“ Korraga kogu ta olemine ja hääletoon muutus ja ta nägu lõi särama. Otsekui laps, kes teab mingit ütlemata olulist saladust, vastas ta: „Otsi üles vaesed! Anna vaestele! Aita vaeseid! Pane kogu oma süda ja jõud nende inimeste aitamisse, kes sulle selle eest kunagi tagasi tasuda ei saa.“ Seejärel aga peatus hetkeks ja teatas siis täie rõõmuga: „Ja vaata siis, kuidas Jumal sind õnnistab!“

„Kes halastab hädaliste peale, on õnnis. ” (Õpetussõnad 14:21).

__________
Claude Houde on Eglise Nouvelle Vie (Uue Elu Koguduse) juhtivpastor Montrealis, Kanadas. Pidev kõneleja World Challenge’i poolt korraldatavatel pastorite ja juhtide konverentsidel. Uue Elu Kogudus on kasvanud tema juhtimise all käputäiest inimestest enam kui 3500 liikmeliseks, olles üks väheseid edukaid protestantlikke kogudusi Kanadas.