KIUSATUSE PÕHJUS

Kiusatus on kui kutse või ahvatlus sooritamaks ebamoraalset tegu. Saatan on just praegu möirgamas raevukalt üle maa, püüdes neelata kristlasi läbi mõjuvõimsate ahvatluste ebamoraalsusele. Keegi meist pole selles osas immuunne ja mida lähemale sa Jumalale jõuad, seda enam püüab Saatan sind rajalt maha võtta.

Patuseid ei ole võimalik kiusatustega kiusata – ainult tõelisi Jumala lapsi on! Vihm ei saa teha märjaks kedagi, kes juba üleni vee all. Patused on juba langenud täielikku hävingusse ja Saatana lastena teevad nad just täpselt seda, mida too neil käsib. Neid ei pea enam kiusama või ahvatlema, sest nad on juba ebamoraalsed – juba hukkamõistetud. Orjadena puudub neil vabadus valida. Nad liiguvad surnud olekust kahekordsesse surnud olekusse, olles otsekui „ülesjuuritud“. Saatan võib küll patuseid proovile panna, kuid mitte kiusata. Saatan meelitab küll omaenda lapsi üha sügavamatesse ja pimedamatesse ebamoraalsuse mülgastesse, kuid kuna nad on nagunii juba surnud kõigi oma üleastumiste ja pattude tõttu, ei võitle nad ka enam oma elu eest. Ja just see on see põhjus, miks Jumal käsib meil rõõmustada, kui me sattume kõikvõimalikesse kiusatustesse, sest see annab tunnistust sellest, et me kogeme midagi unikaalset, mis omane vaid küpsetele kristlastele.

Kiusatus tähendab „treeningut lahingolukorras“. See on „piiratud“ lahing, mis tähendab seda, et Jumal piirab seda vastavalt meie „kandmisvõimele“. Ta igatseb lahingus treenitud sõdurite järele, kes võiksid tunnistada: „Ma olin lahingutule all! Vaenlane möllas ja möirgas mu ümber, tulistades siia-sinna ja üritades tappa mind. Kuid Jumal näitas mulle, kuidas mitte karta ja teda võita. Ma olen seda kogenud nüüd ja järgmine kord ma enam ei karda.“

Kiusatus ei ole märk nõrkusest või maailma poole kaldumisest. Pigem on see kui „kraadi saamine“; märk sellest, et Jumal usaldab meid ja usub meisse. Vaim juhtis Jeesuse kõrbe kesk’ kiusatuste tallermaad, et õpetada Talle kiusatuse võitmiseks vajalikku väe saladust. Tegelikult ütles Jumal Jeesusele: „Poeg, ma olen andnud sulle mõõtmatus koguses Vaimu. Ma olen sind tunnustanud maailma ees ja annan nüüd Saatanale loa rünnata sind ükskõik, millega, et sa võiksid näha, kui võimetu ta tegelikult on. Seda selleks, et sa mitte kunagi peale seda ei kardaks tema võimutsemist ja läheksid julgelt edasi, kuulutades kindlas usus jumalariiki ja seda, et Saatan on juba võidetud; et tal puudub igasugune võimalus puudutada sind kasvõi sõrmeotsagagi.“

See on see põhjus, miks kristalsed kogevad kiusatusi. Kiusatusi, millel lastakse tulla isegi kõige pühamate eludesse, et õpetada meile Saatana piiratust, paljastada tema nõrkus ja labane hernehirmutise staatus. Sest – me kardame ainuüksi neid asju, mida me ei mõista.