LOOTUSEST TULVIL

Hiljuti kirjutas üks murest murtud kristlasest naine mulle järgmise kirja: „Olen täiesti hirmunud. Minu meelest oleks ütlemata tore, kui vesinikupomm meid tabaks, eriti mind ja mu peret, sest siis saaks kogu looga kiirelt ühele poole. Oleksime koheselt Jeesuse juures! Kaotasin vähi tõttu abikaasa ja ühel mu kahest vallalisest tütrest on tervise probleemid, mis pole lasknud tal juba 2 aastat tööl käia. Sain ise just hiljaaegu haiglast välja, taastudes murtud selgroost. Oleme viimase paari aasta jooksul kohutavalt kannatanud. Meie koguduse liikmeid on taga kiusatud ja kõik mu sõbrad kannatavad armutult. Hirm ja ärevus on osa mu igapäeva elust. Hr.Wilkerson – meil on raske ja valus! Kas Kristuse Pruudi ehk koguduse jaoks ei leidu enam tõesti mingit lootust?“

See naine on vaid üks tuhandetest, kes kirjutavad meile keset oma meeleheidet ja lootusetust. Kuuleme nii paljudest, kes küll kogu südamest armastavad Jeesust, kuid kes elavad olukordades, mis inimlikult tunduvad neile lootusetutena. Nad jagavad meiega oma tupikusse jõudnud abieludest, tervise ja pere probleemidest, kasutades väljendeid nagu: „Sellest pole mingit väljapääsu!“, „Tundub, et Jumal ei kuule mind.“, „Mitte miski ei muutu – hullud seisud lähevad veelgi hullemaks!“, „Vahel mõtlen, on see kõik seda üldse väärt? Kui vaid Jumal tuleks ja päästaks mind sellest põrgust!“

Keegi on öelnud, et hullumeelsusest jubedamad on vaid meeleheide ja lootusetus. Kuid tänu Issandale, et me teenime lootuse Jumalat! Kreekakeelne vaste sõnale lootus, on „elpo“, mis tähendab „rõõmsa kindluse ja ootusärevusega ettepoole vaatamist“. Apostel Paulus kirjutas roomlastele: „Aga lootuse Jumal täitku teid kõige rõõmu ja rahuga usus, et teil oleks küllaga lootust Püha Vaimu väes!“ (Roomlastele 15:13). Paulus toob siin esile ühe imelise mõtte: „et teil oleks küllaga lootust“. Ta peab silmas seda, „et teil oleks piisavalt tagavara; varusid, mis oleks igatpidi ülevoolavad“. Mõned võivad nüüd mõelda: „See kõlab nüüd küll julma naljana! Oma hetkeolukorras ei vaja ma enamat kui vaid väikest lootuskiirt; kasvõi väikest märkigi palvevastusest. Väikest märki muutusest!“ Kuid mu armsad, Jumala Sõna vastab tõele! Ta on lootuse Jumal. Lootuse, mis on igatpidi ülevoolav ja külluslik.