UUS TULEVIK by Nicky Cruz

Pühendades esimest korda oma elu Jumalale, polnud mul Talle midagi enamat anda kui vaid oma süda. Olin ülbe ja sotsiaalselt oskamatu gängster. Laps tänavalt.

Läksin Californiasse Piiblikooli, et saada oma elu joone peale, saada eemale New Yorgist ja gängi elust. Ja kuigi ma õppisin Piiblikoolis, polnud mul kunagi huvi saada jutlustajaks või evangelistiks. Oma puise latiino aktsendi juures oli mul raske isegi ette kujutada, et Jumal saaks mind kasutada mingis sellises sfääris. Tegelikult ei suutnud ma ette kujutada, et Ta mind üldse saaks milleski kasutada. Mis kasu minust oli? Mida oleks üldse minusugune saanud teha Jumala heaks? Olin omadega täiesti metsas ja kadunud. 

Kord ühel õhtul oma toas olles, tundsin end veel enam sassis ja kadununa kui eales varem. Selili põrandal lamades ja ainiti lakke vahtides, hakkasin paluma: „Jumal, miks ma küll nii palju kannatama pean? Mida Sa tahad, et ma teeksin? Ma armastan Sind, Jumal, aga ma ei tea, mida Sa tahad minust! Palun, anna mulle mingidki suunised ja rahu. Palun näita mulle, mida Sa tahad!“

Lamasin seal põrandal tunde, anudes Jumalat, et Ta murraks vaikuse. Kui korraga tundsin üht imelist rahu oma vaimus. See tuli mu üle kui laine. Sulgesin silmad ja hingasin sügavalt sisse. Kogesin Jumala ligiolu ja tundsin, kuidas Ta kõneles mu südamesse. Ta ütles: „Nicky, mu poeg, ära muretse. Ma ei ole sind unustanud. Olen toonud su sellesse punkti ühe kindla eesmärgiga. Olen eraldanud su su sõpradest ja minevikust, kinkides sulle nüüd uue tuleviku. Nicky, mul on plaanid su elu jaoks, kuid ma vajan, et sa usaldaksid mind. Ma tõstan su esile evangelistina ja kasutan sind, et puudutada noorte elusid. Kuid sul peab olema usku. Ma ei jäta sind iialgi ja saan alati olema su kõrval.“

Ütlesin Jumalale, kui väga ma Teda armastan ja kui väga Teda teenida tahan. Kuid mida enam ma rääkisin, seda enam tajusin Teda ütlevat: „Lihtsalt usalda mind, Nicky. Püsi ustavana ja ma näitan sulle, mida ma tahan, et sa teeks. Pead lihtsalt kuulama ja järgnema, kui sind juhin.“

__________
Nicky Cruz, rahvusvaheliselt tunnustatud evangelist ja viljakas raamatute autor, pöördus Jeesuse Kristuse poole 1958 aastal New York Citys peale David Wilkersoniga kohtumist. Enne seda oli ta elanud vägivaldset ja kuritegelikku elu. Tema dramaatiline pöördumislugu ilmus esmalt D.Wilkersoni raamatus „Rist ja pussikangelased“ ja hiljem juba tema enda bestselleris „Jookse, poiss, jookse.“