HOOLIMATUD SÕNAD

„Aga ma ütlen teile, et inimesed peavad kohtupäeval aru andma igast tühjast sõnast, mis nad on rääkinud, sest su sõnadest mõistetakse sind õigeks ja su sõnadest mõistetakse sind süüdi." (Matteuse 12:36-37). Me kipume arvama, et me sõnad langevad lihtsalt maha ja hääbuvad või kaovad kuhugi õhku, kadudes ei tea, kuhu. Kuid see pole nii! Meie sõnad elavad edasi ja ei sure mitte!

Sa võid öelda: „Aga ma rääkisin seda kuulujuttu vaid ühele oma sõbrale ja ta lubas, et ei räägi kellelegi. Et see kõik jääb vaid tema teada.“ Kuid see ei jää! Iga väiksemgi sõna, mis lähtub sinu ja minu huulilt, saab kirja pandud igavikku ja me kuuleme neid kõiki ükspäev kohtujärje ees.

Mäletan, kuidas langesin kord ise meeletu süütunde alla, kui olin jaganud üht üsna kõlvatut „külajuttu“ ühe oma sõbraga. See, mida talle rääkisin, vastas küll tõele, sest puudutas ühe pastoriga seotud moraalset olukorda. Ta nimi kerkis esile me vestluse käigus ja ma ütlesin oma sõbrale: „Ära usalda teda, kuna mul on andmeid ta kohta!“ Niipea, kui olin seda öelnud, kogesin end süüdi ja Püha Vaim sosistas mulle: „Lõpeta kohe praegu! Mitte keegi ei pea sellest teadma! Ära ütle enam sõnagi, sest sel pole mõtet nagunii. Mis sest, et see vastab tõele, sina ei pea seda enam korrutama!“

See, mida olin jõudnud öelda, oli juba iseenesest halb. Kuid seejärel pahvatasin välja veel ka üsna pikantsed detailid kogu loo kohta. Ma teadsin, et oleksin pidanud vait olema ja koheselt kogesin ka Püha Vaimu manitsust. Seetõttu helistasin hiljem oma sõbrale ja ütlesin: „Vabanda palun tagarääkimise pärast. See kõik läks üle piiri. Palun ole nii hea ja jäta see enda teada ning püüa isegi mitte mõelda sellele.“

Kas see mu patt on kaetud Jeesuse verega? On, sest ma andsin endale täiesti aru, et olen pattu teinud ja lasin Püha Vaimul näidata endale minusse jäänud käsumeelest lähtuvat uhkust. Ma lasin Tal muuta mind alandlikuks ning tervendada end! Mistõttu nüüd, kui ma hakkangi midagi kellegi kohta rääkima, kuuletun Pühale Vaimule niipea kui kuulen Teda selgelt ja konkreetselt ütlevat: „Lõpeta!“