TEEJUHT by Gary Wilkerson

Mõned aastad tagasi võtsime sõpradega ette automatka San Antoniosse, Texases, et näha Alamot. Üks me sõpradest pakkus end meile teejuhiks, öeldes: „Tegu on mu kodulinnaga ja ma oleks teile hea meelega teejuhiks.“ Kui me aga San Antoniosse jõudsime, tekkis väike segadus, kui osad meist märkasid, et sõitsime juba kolmandat korda ühest ja samast poest mööda. „Kuule, ega me juhuslikult ringiratast sõida?“ küsis keegi. „Ei, ei. Oleme juba üsna lähedal“, kinnitas sõber meile.

Korraga leidsime end linna kahtlases linnajaos, seejärel tohutus ummikus ja siis jälle ühte-sama ringi tegemas. Lõpuks keegi ütles me sõbrale: „Kuule, me arvasime, et sa tead teed, sest ütlesid, et tegu on su kodulinnaga!“ Ta vastas: „Ongi. Aga me kolisime siit ära, kui olin kahene.“ Ilmselgelt polnud Michael me jaoks parim teejuht. Ta mõte oli küll hea, kuid tal polnud õrna aimugi, kuhu meid viia. Ta sümboliseerib teejuhti, keda me arvame, et tahame oma ellu, kuid kes tegelikult paneb meid ringiratast tiirlema, selle asemel, et kogeda rahuldustpakkuvat ja rikkalikku elu, mis Jeesusel on me jaoks.

Mõnel teisel juhil võib küll olla õige informatsioon, kuid tal võivad puududa mõned teised olulised oskused. Mina ja mu abikaasa Kelly käisime kord misjonireisil Filipiinidel. Oma vabal päeval otsustasime minna giidi poolt juhitud kanuumatkale. Meeskonda kuulusid mõned väikest kasvu, aga igati sitked ja sportlikud filipiinlased. Mingi hetk jõudsime jõel nii madalasse kohta, et sealt ei andnud enam läbi sõuda. Mõtlesin endamisi, et sellega on nüüd sõit lõppenud, kui korraga mu üllatuseks tõstsid need noored giidid me kanuu üles – mina ja Kelly seal sees istumas! – ja kandsid selle sügavamasse vette. „Wau!“ mõtlesin endamisi, „on need alles usaldusväärsed ja kindlad teejuhid!“

Hiljem jõudsime ühte ilusasse kohta, kus jõgi läks laiemaks ja kus matkajuht andis märku lõpetada sõudmine. Mõtlesin endamisi: „Tore! Nüüd kuuleme kindlasti midagi nende rikkalikust ajaloost. Võimalik, et see on koht, kus nende demokraatlikud juhid planeerisid revolutsiooni läbiviimist.“ Olles silmnähtavalt elevil, viitas aga teejuht ühele kohale ja ütles: „Rambo film filmiti just siin paigas!“ See oli pisut pettumust valmistav. Kuid peagi jõudsime ühe teise ilusa koha peale, kust avanes vaade ilusale, rohelisele aasale. Tundus, et see võiks olla paik, kus mõni ajalooline lahing aset leidis, kuid giid teatas hoopis, et see oli koht, kus Brad Pitt ja Angelina Jolie piknikku pidasid.

Jah, elus on teejuhte, kel on tarkust lahendada teatud me dilemmasid ja küsimärke. Kuid on neil ka tarkust juhtida meid selle rikkaliku eluni, mida Jeesus on meile tõotanud?

”Mina olen tulnud, et neil oleks elu, ja oleks seda ülirohkesti.” (Johannese 10:10)