TUGEV, VAIMULIK KASTOORÕLI

Jumala korraldus „armastada oma vaenlasi“ võib tunduda kui kibeda ja ebameeldiva maitsega rohuna. Kuid nõnda nagu kastoorõligi, mida kord terve suutäie alla neelama pidin, on ka eelmainitu otsekui ravim, mis tervendab.

Jeesus ütleb väga selgelt: “Te olete kuulnud, et on öeldud: Armasta oma ligimest ja vihka oma vaenlast! Aga mina ütlen teile: Armastage oma vaenlasi ja palvetage nende eest, kes teid taga kiusavad.“ (Matteuse 5:43-44)

Kas Jeesus läks siin vastuollu Jumala enese seadustega? Sugugi mitte. Ta pööras peapeale pigem lihaliku vaimsuse, mis oli tunginud sellesse seadusesse. Tol ajal armastasid juudid ainult juute. Juut ei tohtinud tervitada kättpidi mõnd paganat või lasta tolle kuuehõlmal puudutada oma rüüd. Kuid samas – see ei olnud seadusest lähtuv vaimsus. Seadus oli püha ja andis juhtnööre, et: „Kui su vihamehel on nälg, anna temale leiba süüa, ja kui tal on janu, anna temale vett juua, sest nõnda sa kogud tuliseid süsi tema pea peale ja Issand tasub sinule selle eest!“ (Õpetussõnad 25:21-22)

Me võime vihata valitsusliikmete ebamoraalset käitumist. Me võime vihata homode, abordi tegijate ja Kristuse pilkajate patte, kuid – Issand käsib meil armastada neid kui inimesi. Inimesi, kelle eest Jeesus andis oma elu. Ja Ta käsib meid ka palvetada nende eest. Igakord, kui ma põlastan mõnd inimest selle asemel, et panna pahaks temas peituvat vaimsust, ei ole ma tõeline Kristuse esindaja.

Ma olen olnud tunnistajaks homode paraadile Viiendal Avenüül, New York City’s. 250 000 geid – osad neist poolpaljad, teistel käes sildid tekstiga „Jumal on gei.“ Ma nägin neid ründamas kristlasi, kes kandsid plakateid: „Jumal VIHKAB teie pattu, kuid armastab teid!“

Pulbitsev viha tõusis mu sees ja mul oli tunne, et kutsuks Soodoma-aegse tule nende üle. Kuid teisalt ütlesin ma oma südames: „Siis olen ma otsekui jüngrid, kes tahtsid kutsuda tule taevast, et see hävitaks kõik, kes hülgasid Jeesuse.“

Pole kahtlustki – homoseksualism on patt! Nõnda nagu seda on abielurikkumine, kibedus ja andestamatuski!

Armasta oma vaenlasi! Armastada neid „otse mu silme all“ sõjakaid patuseid? Palvetada nende eest? Õnnistada neid, kes mind neavad?

See on just see, mida Jeesus ütles!

Nii et – tee seda!