ARMASTUS SAAB ALGUSE KODUST

Jeesuse käsk Johannese 15:6 on seotud sellega, kuidas ma kohtlen oma abikaasat ja lapsi. Vallaliste jaoks on see seotud sellega, kuidas kohelda oma toanaabreid, kaaskristlasi või teisi lähikondlasi.

 

Pole mingit võimalust sellest kõrvale hiilida. Kui ma tahan saada selliseks meheks ja jumalariigi teenijaks, kelleks Jumal mind on kutsunud, peab minu abikaasa olema võimeline kuulutama ausalt kogu taeva, põrgu ja maailma ees, et: „Mu mees armastab mind Kristuse armastusega. Jah, ta teeb küll vigu, aga ta muutub üha kannatlikumaks ja mõistvamaks minu suhtes. Ta on rohkem hoolivam ja hell ja ta palub koos minuga. Ta ei ole silmakirjalik ja elab välja sedasama, mida kuulutab!“

 

Aga kui see pole mu naise tunnistus? Kui tema südames on näriv valu, mis annab mõista, et: „Mu mees ei ole tegelikult selline jumalamees nagu ta välja laseb paista.“, siis kogu mu elu on tühine. Kõik minu teod – minu Sõna kuulutus, mu saavutused, heldekäeline annetamine ja mitmed reisid – need pole väärt pennigi. Ma olen vaid kui kuivav kasutu oksake, mis ei kanna Kristuse sarnasuse vilja. Tänu Jeesusele näevad ka teised seda surma minus ja ma pole suurt palju midagi väärt Tema Kuningriigi jaoks.

 

Üks keskealine pastor koos oma abikaasaga tuli mu juurde murtud südame –ja nutuga. See jumalamees ütles mulle läbi pisarate: „Vend Dave, ma olen patustanud nii Jumala kui oma naise vastu, rikkudes abielu.“ Ta värises jumalikus kurbuses, kui oma pattu mulle tunnistas. Kuid seejärel pöördus ta naine mu poole ja ütles vaikselt: „Ma olen talle andestanud. Tema meeleparandus on siiras mu silmis ja ma usun, et Jumal taastab meie abielu.“

 

Mul oli võrratu eesõigus olla tunnistajaks ühe imelise tervenemise algusele. Me ei saa iialgi heastada oma mineviku läbikukkumisi, aga kui me parandame siiralt meelt, on Jumal tõotanud taastada kõik, mille kaarnad on püüdnud hävitada.

 

Mu igatsus on, et iga abielupaar, kes naudib Kristuse keskset abielu, võiks tõusta ja öelda ausalt: „See pole kerge!“ Abielu on päevast päeva kestev jõupingutus ja panustamine, nõnda nagu seda on kristlik elugi. Nõnda nagu teekond ristile, tähendab abielus olekki igapäevaselt oma õigustest loobumist. Kuna aga Saatan on rohkem kui teadlik teie südameigatsusest muutuda üha enam Kristuse sarnaseks oma peres, saadab ta pidevalt teie teele ka katsumusi ja takistusi.

 

Pole ühtki teist kooli, kus õppimine oleks nii raske ja pingeline kui seda on abielukool. Ja samas on see kool, mida ei saa iialgi lõpetada. Jumal annab meile väga selgelt mõista, et: meie elu ühes meie armsatega on kõigi meie proovilepanekute ja katsumuste tipp. Kui me siin mööda paneme, paneme me mööda ka igas teises eluvaldkonnas.