KUHU ME LÄHEME? by Claude Houde

See oli usu kaudu, et Aabraham kuuletus Jumala kutsele ja liikus maa suunas, mille Jumal oli talle tõotanud tõotuse ja pärandina. Ta lahkus oma kodupaigast ja läks usus välja, omamata aimugi, kuhu ta läheb (vt 1 Moosese 12:1).

Kujutad sa ette vestlust, mis võis toimuda Aabrahami ja ta armsa naise Saara vahel enne selle metsiku seikluse algust? Aabraham oli igati edukas, rikas ja omadega igati paigas mees oma kogukonnas. Nad olid Saaraga kõvasti tööd teinud ja vaeva näinud, nautides nüüd oma töö vilju. Olid nad ju selle ka auga välja teeninud, kas pole? Ühel õhtul oma meest vaadates, märkas aga Saara, et Aabraham on kuidagi hajevil ja mingil määral emotsionaalne. Ta polnud koju saabumisest alates lausunud sõnagi.

„Milles asi, kallis? Sa ju tead, et võid mulle kõigest rääkida“ sosistas Saara.

Aabraham prahvatas vastu: „Olen mitmeid kuid selle teema pärast palvetanud ja südames on kuidagi üks kindel veendumus ja tunne, millest ma kuidagi lahti ei saa. See, et peame lahkuma mu isakojast ja jätma maha kõik meile nii omase ja hea. Tunnen, et kui seda teeme ja Jumalale kuuletume, saame ka kogema Tema õnnistust.“

Kui oled abieluinimene, võid kindlasti seda olukorda ette kujutada ning peaaegu, et lausa kuulda seda järgnevat jutuajamist! „Mis mõttes me läheme ära? Meil on ju siin kõik väga hästi! Siin on nii turvaline! Mulle meeldib siin! Sa tead sama hästi, kui mina, kõigist neist kohutavatest sündmustest, mis meid ümbritsevates paganlikes linnades aset leiavad!“ Aabraham vastas nii hästi, kui oskas: „Saara, Jumal juhib meid. Ma tean seda. Olen ehitanud Talle altari ja võtan kogu seda lugu väga tõsiselt. Me peame minema!“

Aabrahami mitmekordsete ütluste peale: „Me peame minema!“, küsis Saara korraga: „Aga kuhu me läheme?“ Vaikus. Kuni Aabraham lõpuks arglikult vastas: „No see on see kõige põnevam osa – Jumal pole mulle veel öelnud, kuhu!“

Meie usuisa käis usus, teadmata, kuhu ta oli teel!

__________

Claude Houd on Eglise Nouvelle Vie (Uue Elu Koguduse) juhtivpastor Montrealis, Kanadas. Pidev kõneleja World Challenge’i poolt korraldatavatel pastorite ja juhtide konverentsidel. Uue Elu Kogudus on kasvanud tema juhtimise all käputäiest inimestest enam kui 3500 liikmeliseks, olles üks väheseid edukaid protestantlikke kogudusi Kanadas.