SEISA KINDLANA

Kuulen paljudest usklikest, kes on joonud meeleheite karikast. Nad on kogenud elus nii palju traumasid ja raskusi, et nad on omadega täitsa läbi. Nad on omadega nii maas, et arvavad, et kui veel üks mure või hirm peaks neid tabama, pole neil enam mingitki lootust sellest välja tulla. Nad on jõudnud omadega viimse piirini ja on kohe, kohe murdumas.

Mida Jumal ütleb neile hirmunud inimestele, kes värisevad ärevusest? Mis on Tema ravim neile, kelle südamed on täis hirmu ja kelle pilk on kinnitatud kõigile neile hukatustele, mis on neid tabamas? Ta annab neile järgneva sõna: „Ärka, ärka, tõuse üles!“ (vt Jesaja 51:17). See on üks seisund, mille Jumal tahab tuua meile, et kõrvaldada värisemise karikas me elust. Ta ütleb: „Tõuse püsti ja seisa kindlana!“

Mu armsad, keset kõike, mis on alles ootel – kus kurjus muutub üha metsikumaks ja kurjemaks ja kus majanduskriisid muutuvad üha suuremaks – vajab Jumala rahvas enamat, kui vaid ülestõstvaid sõnumeid. Nad vajavad enamat, kui vaid jutlusi, mis ajutiselt usu üles pumpavad. Üks mees kirjutas mulle: „Su viimase aja sõnumid tunduvad korduvat. Tundub, et üks sõnum teise järel püüab julgustada meeleheitel usklikke. Tundub, et vähe on neid, kes teavad, kuidas haarata kinni usust, mida ei pea pidevalt üles pumpama. Kas nad siis ei tunne oma Piiblit?“

Selline oli Jumala mure ka Iisraeli rahva pärast. Milline oli Jumala vastus nende süüdistustele? Ta ütles neile: „Kes oled sina, et sa kardad surelikke inimesi, inimlapsi, kes on nagu rohi?“ (Jesaja 51:12) Ehk teisisõnu: „Ma olen pannud oma sõnad te suhu. Ma olen katnud teid oma peopesaga. Ma olen tõotanud teile, et te olete minu rahvas. Ja ometi te pole veendunud, et ma olen ustav täitma seda sõna, mida olen teile tõotanud. Te kardate endiselt inimesi, kes hävivad nagu rohi.“

Paulus kuulutas, et Jumal on jaganud igaühele oma usu mõõdu (vt Roomlastele 12:3). Igale usklikule on antud oma ports või tase usku, mis tuleb ehitada üles vankumatuks usuks. Aga kuidas? Kui usk kasvab, saab see tugevaks vaid ühel viisil – kuuldes ja uskudes Jumala Sõna.