HOIA OMA RAHU

Ärkad sa igal hommikul, tundes meeleheidet oma salajase himu või harjumuse pärast? Elad sa kui pidevas piinas, mõeldes: „Kas see kohutav asi on endiselt elus mu sees?“

Jumal teab kõike su südamesse jäänud patu kohta. Ta teab, kui väga sa seda vihkad ning selle pärast nutnud oled. Seetõttu tahab Ta, et paneksid tähele järgnevat sõna: „Issand on mu tugevus ja mu kilp, tema peale lootis mu süda ja ma sain abi.“ (Psalmid 28:7). Tänu sellele võis Taavet ka öelda: „Ma ei karda kurja.“ (Psalmid 23:4). Saatan oleks saanud võidu ta üle, kui oleks suutnud veenda Taavetit tundma hirmu. Nõnda samuti tegutseb vaenlane sinugi vastu. Ta tahab, et tunneksid hirmu selle ees, et ei saa kunagi vabaks. Kuid Jumal ütleb kõigile kurvastavatele, haiget saanud kristlastele: „Ära karda! Ma tean ja näen kõiki su kannatusi ja ma ei lase Saatanal hävitada sind!“ Mispeale sa võid küsida: „Aga mida ma siis tegema pean? Kuidas saaksin kogeda Jumala rahu ja hingamist keset seda kõike?“

Vastus sellele leidub Jumala sõnas Moosesele ja Iisraelile. Olukorras, kus nende ees laius meri, selja tagant lähenes vaenlane ja põgeneda polnud kuhugile, käskis Jumal neid: „Ärge kartke, püsige paigal, siis te näete Issanda päästet, mille ta täna teile valmistab!...Issand sõdib teie eest, aga teie vaikige!” (2Moosese 14:13-14). Mida see viimane klausel „vaikige“ või ka „hoidke oma rahu“, tähendab? See tähendab: ei mingit muretsemist ega iseenda tarkuses asjade välja nuputamist, vaid Jumala usaldamist teadmises, et tema sillutab teile tee. Seda siis, kui annab teile juhendava sõna, nii nagu andis ka Iisraelile: „Minge edasi!“ (2Mo.14:15).

Joosua seisis samuti silmitsi võimatute vaenlastega. Tema ja ta kurnatud, oskamatute sõdurite hulk pidi marssima öö läbi, et jõuda Gibeoni, kus nad seisid silmitsi meeletult suure sõjamasinaga. Vaadates alla lahinguväljale, nägi Joosua oru täit võimsaid sõjavankreid ja hästi väljaõpetatud jalaväelasi. Piiblis on öeldud: „Ja Issand ütles Joosuale: „Ära karda neid, sest ma annan nad sinu kätte; ükski neist ei suuda seista sinu ees!” (Joosua 10:8). Jumal kuulutas võidu välja juba enne, kui Joosua üldse jõudis lahingusse minnagi. Ta ütles: „See lahing on juba võidetud! Ükski neist vaenlase sõduritest ei jää pidama, kui lahing on läbi. Nüüd mine ja võitle, teades, et olen sulle juba võidu tõotanud!“

See on risti sõnum! See võit on juba meie jaoks võidetud!