PIDEV LAHING by Gary Wilkerson
Miks me tunneme, et oleme kui pidevas lahingus? See on otsekui seal multikas, kus Kurat istus ühel õlal ja ingel teisel ning mõlemad püüdsid saada inimese tähelepanu. Meiegi oleme kaasatud lahingusse, kuid mitte päris sellisesse. Paulus viitas meie tõelisele dilemmale kirjas Roomlastele, kus ta ütles: ”Ma tean küll, et Seadus on vaimulik, mina aga lihalik, müüdud patu alla. Ma ei mõista ju, mida ma teen: sest ma ei tee seda, mida tahan, vaid ma teen, mida vihkan…Ma tean ju, et minus - see tähendab minu loomuses - ei ole head. Tahet mul on, aga head teha ma ei suuda.“ (Roomlastele 7:14-15, 18). See pole mingi peen sõnade mäng siin, kui Paulus kirjeldab oma seisukorda, öeldes: „Ma olen lihalik. Ma teen pidevalt kurja. Minust pole midagi head.“ Kuid kas selline ongi siis Pauluse põhikirjeldus kristlasest? Ütleb ta tõesti, et kõik meie päevad saavad olema täis taolisi vastuolusid? Üldsegi mitte.
Samas aga Paulus jätkab ja ütleb: „Niisiis, tahtes teha head, leian seaduse, et mul on kalduvus teha kurja. Sisemise inimese poolest ma rõõmustan Jumala Seaduse üle, oma liikmetes näen aga teist seadust, mis sõdib vastu minu mõistuse seadusele ja aheldab mind patu seadusega, mis on mu liikmetes. Oh mind õnnetut inimest! Kes ostab mu lahti sellest surma ihust?“ (Roomlastele 7:21-24). Paljud kristlased jäävad siia pidama, öeldes: „Just selline ma olengi – päästetud, kuid oma eluga täielik ahervare! Pole mingit võimalustki, et Jumal saaks mind kasutada, kuna veedan iga üleval oldud tunni patuga võitlemiseks.“ Kuid probleem on selles, et need kristlased ei tea, kes nad tegelikult on Kristuses ja see ongi kogu Pauluse jutu tuum. Ta maalib meile täie pildi meie dilemmast, kirjeldades me armetut seisukorda ja küsib siis: „Ons’ üldse sellest mingit väljapääsu? Kuidas ma üldse võiks saada vabaks sellest kõigest? Omaenese jõus on see küll võimatu.“
Õnneks leidub aga Piiblis ka üks absoluutselt imeline lõik, milles Paulus peegeldab Jumala vastust inimese seisukorrale: ”Aga tänu olgu Jumalale meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi!...Nii ei ole nüüd enam mingit hukkamõistu neile, kes on Kristuses Jeesuses. Sest elu Vaimu seadus Kristuses Jeesuses on vabastanud su patu ja surma seadusest.” (Roomlastele 7:25, 8:1-2).
Sinu elus kehtib nüüd uus seadus, sest linnal on uus politseiülem! Jeesus, see uus ülem, on tühistanud vana ja korrumpeerunud seaduse – selle su vana, lihaliku loomuse. Sa ei ela enam patu ja surma seaduse all, vaid elu Vaimu seaduse all, mis on teinud sind vabaks Jeesuses Kristuses.
Samas aga Paulus jätkab ja ütleb: „Niisiis, tahtes teha head, leian seaduse, et mul on kalduvus teha kurja. Sisemise inimese poolest ma rõõmustan Jumala Seaduse üle, oma liikmetes näen aga teist seadust, mis sõdib vastu minu mõistuse seadusele ja aheldab mind patu seadusega, mis on mu liikmetes. Oh mind õnnetut inimest! Kes ostab mu lahti sellest surma ihust?“ (Roomlastele 7:21-24). Paljud kristlased jäävad siia pidama, öeldes: „Just selline ma olengi – päästetud, kuid oma eluga täielik ahervare! Pole mingit võimalustki, et Jumal saaks mind kasutada, kuna veedan iga üleval oldud tunni patuga võitlemiseks.“ Kuid probleem on selles, et need kristlased ei tea, kes nad tegelikult on Kristuses ja see ongi kogu Pauluse jutu tuum. Ta maalib meile täie pildi meie dilemmast, kirjeldades me armetut seisukorda ja küsib siis: „Ons’ üldse sellest mingit väljapääsu? Kuidas ma üldse võiks saada vabaks sellest kõigest? Omaenese jõus on see küll võimatu.“
Õnneks leidub aga Piiblis ka üks absoluutselt imeline lõik, milles Paulus peegeldab Jumala vastust inimese seisukorrale: ”Aga tänu olgu Jumalale meie Issanda Jeesuse Kristuse läbi!...Nii ei ole nüüd enam mingit hukkamõistu neile, kes on Kristuses Jeesuses. Sest elu Vaimu seadus Kristuses Jeesuses on vabastanud su patu ja surma seadusest.” (Roomlastele 7:25, 8:1-2).
Sinu elus kehtib nüüd uus seadus, sest linnal on uus politseiülem! Jeesus, see uus ülem, on tühistanud vana ja korrumpeerunud seaduse – selle su vana, lihaliku loomuse. Sa ei ela enam patu ja surma seaduse all, vaid elu Vaimu seaduse all, mis on teinud sind vabaks Jeesuses Kristuses.