BARNABAS, JULGUSTUSE POEG by Gary Wilkerson

Ma tunnen suurt austust Barnabase vastu – õrn ja armastav mees, kelle nimi tähendas julgustust. Barnabas oli rännanud koos Paulusega, evangeliseerides ja rajades kogudusi, kuid siis tekkis tüli. Võime lugeda Apostlite tegude raamatust 15:36-41, et Pauluse ja Barnabase koostöö lakkas tänu ühele noorele mehele, kelle nimi oli Johannes Markus. Paulus tundis, et Johannes Markus oli teinud kahju nende teenistusele, lahkudes ootamatult ja jättes neid nö. ripakile. Barnabas tahtis aga näidata üles heatahtlikkust ja anda Johannes Markusele veel ühe võimaluse. Paulus polnud sellega nõus.

Barnabas oli teistsuguse meelsusega mees. Kui kogu maailm oli valmis hülgama kedagi, kes tundus olevat läbikukkuja, käitus tema teisiti. Seetõttu tõusis ta ka Pauluse vastu, öeldes: „Ma ei hülga seda noort meest.“ Ja see on juba julgus! Hoopis teistsugune vaimsus!

Kui Saulus pommitas kogudust erinevate süüdistustega ja kupatas Kristuse järgijaid vangi ning surmasuhu, siis kes oli see, kes tema juurde läks? Või kui Saulusel oli taevane kogemus (vt.Ap.9), siis kes läks tema juurde? See oli Barnabas – julgustuse poeg. Barnabase süda oli täis julgust ja tema sees oli teine vaim, mis ütles: „Vahet pole, kui tegu on isegi vale kõlakaga – see on seda väärt, et näha, kas Saulus sai tõesti päästetud?“

Barnabas on näide mehest, kellel oli teistsugune vaimsus. Ja sellel vaimsusel pole vähimatki pistmist sellega, et sa pead tingimata olema särav ja esiletõusev isiksus. Sa võid sama hästi olla vaikne, tasane ja rahulik, omades ikkagi seda, mida Barnabas omas. Kuid mis veelgi olulisem – sa võid omada seda, mida Jeesus omas. Vahet pole, oled sa noor või vana; mees või naine, sest Jumal ei tee vahet inimeste vahel. Püha Vaim igatseb langeda su üle.

Seda kõike täna lugedes, võib su sees tõusta küsimus: „Mida sa selle teistsuguse vaimsuse all silmas pead? Ma olen täis alkoholi või uimastite vaimsust; ma olen täis meeleheite vaimsust. Ma olen täiega kadunud hing!“ Tead, mis? Jumala silm on sinu peal. Ja Tema on korraldanud nii, et sa seda sõnumit praegu loeksid, sest Tema ise kutsub sind tõusma ja omama teistsugust meelsust. Mitte selle maailma ega patu meelsust; mitte alkoholi ja uimastite vaimsust, vaid Jumala vaimsust. Kristuse vaimsus, Jumala Poeg, võib muuta su elu ja teha sinust inimese, kellel on teistsugune meelsus.