KUI PALVE EI TUNDU TOIMIVAT

Vaatame Piiblist ühe väga püha mehe sügavat agooniat, et näha, kas tunned ära, kellega tegu? „Mina olen mees, kes nägi viletsust tema nuhtluse nuudi all. Ta ajas mind ja pani mind käima pimeduses, mitte valguses...Ta tegi mu ümber müüri ja ma ei pääse välja, ta pani mind raskeisse ahelaisse. Kuigi ma hüüan ja karjun appi, summutab tema mu palved...Kadunud on mu jõud ja mu lootus Issanda peale.“ (Nutulaulud 3:1-2, 7-8, 18). Kes on see mees, kelle lootus oli kadunud ja kes ütles, et Jumal summutab ta palved? Ei keegi muu kui prohvet Jeremija. „Sa oled peitunud pilvesse, et palved ei pääseks läbi.“ (Nutulaulud 3:44). Sama hästi võiks see aga olla ka sina ja mina keset elu kriisihetki, kus tundub, et Jumal on sulgenud taeva me ees. Hüüad sa ühes Jeremijaga: „Olen näinud kõikvõimalikke raskusi ja olen hetkel olukorras, kust ei tundu väljapääsu“?

Samas ära arva, et Jeremija jäi oma meeleheitesse! Nii nagu Taavet, jõudis ka tema oma lootuse ja võidu paika. Talle meenus, et ta Jumal on kaastundlik ja rikas heldusest: „Seda võtan ma südamesse, sellepärast loodan ma veel: see on Issanda suur heldus, et me pole otsa saanud, sest tema halastused pole lõppenud: need on igal hommikul uued - sinu ustavus on suur! Issand on mu osa, ütleb mu hing, seepärast loodan ma tema peale. Issand on hea neile, kes teda ootavad, hingele, kes teda otsib. Hea on oodata kannatlikult Issanda päästet. Sest Issand ei tõuka ära igaveseks. Kui ta on kurvastanud, siis ta ka halastab oma suure helduse pärast.“ (Nutulaulud 3:21-26, 31-32).

Psalmist Taavet ütles: ”Issand kuuleb mu anumist, Issand võtab vastu mu palve.” (Psalmid 6:10). Jumal on kogunud kokku iga su pisara, kuulnud igat su nuttu ja pannud tähelepanelikult tähele igat su palvet. Seetõttu võid olla kindel, et isegi kui pead minema läbi tulise katsumuste ahju, on Ta seal koos sinuga. Jumalal on plaan kõigega, mida Ta su ellu lubab ja iga raske katsumuse läbimiseks annab Ta sulle ka oma erilist armu.