SEE OLI SEE JUMAL, KEDA SAIN ÜLISTADA by Nicky Cruz

Jumalal on eriline võime võtta meie suurimate segaduste ja kahtluste hetked ning kasutada neid meie usalduse ja sõltuvuse tugevdamiseks Temast. Ta võtab meie ususeemned ja pöörab need veendumuste ja enesekindluse torniks. Mida enam kimbatuses oleme, seda enam on Tal kontroll kõige üle. Mida nõrgemad oleme, seda tugevam on Tema. Millal iganes Teda vajame, on Ta alati olemas me jaoks.

David Wilkerson, minu sõber ja mentor, on elav tunnistus sellest tõest. Ma ei tea ühtki teist inimest, kes usaldaks Jumalat nii palju, kui tema. Ta ei lase iialgi ühelgi segadusel, kahtlusel või teisel inimesel juhtida oma otsuseid. Iga mure, iga küsimus ja teadmatuse hetk leiavad tee Jeesuse jalge ette, kuni ta saab sealt vastuse. Ta kuulab Jumalat ja ainuüksi Jumalat. See on ka põhjus, miks Jumal on teda nii võimsasti saanud kasutada nii tema elus kui teenistuses.

David Wilkerson oli vaid üks maalt pärit jutlustaja Pennsylvaniast, kui Jumal käskis tal minna New Yorki, et sirutuda erinevate gängideni. Ta oli vaadanud just üht uudistesaadet siselinna gängi-probleemidest, kui Jumal kõnetas ta vaimu ja käskis tal minna. Keegi ei uskunud, et temasugune kõrendist jutlustaja võiks jõuda niisuguste paadunud kampadeni, kuid ometi ta kuuletus ja läks.

Ma ei unusta iialgi tema julgust hirmuga silmitsi seistes. Me needsime ja alandasime teda, me karjusime talle otse näkku, kuid tema tuli ikka tagasi. Ma poleks eales astunud sisse kiriku uksest, kui ma poleks olnud lummatud tema tohutust julgusest ja hoolimatusest omaenda turvalisuse suhtes. Mis küll paneb üht meest midagi sellist tegema? Milline Jumal küll annab inimesele sellise kindluse, usalduse ja südikuse, et ta kõnnib sõna otseses mõttes otse põrgusse ja vaatab Saatana endaga tõtt? Mis küll paneb üht kõhna tänavajutlustajat arvama, et ta võib tulla meie mängumaale ja öelda meile, keda peame uskuma?

Ma pidin seda teada saama, mistõttu otsustasin minna ta teenistusele St.Nicolase staadionil. Ühes sadade võõraste –ja kümnete oma gängiliikmetega, langesin ma altaril põlvili ja alistusin Jeesusele. Kisendasin Ta poole, et Ta päästaks mu ja Ta tegi seda. Ma loobusin püüdest omaenese jõus hakkama saada. Vaatasin David Wilkersoni, seda armastust tema silmis, rahu tema hinges ja julgust tema südames ning teadsin, et tahan saada seda sama, mis tal on. See oli see Jumal, keda olin valmis ülistama. See oli see Jeesus, kellega suutsin end samastada.

__________
Nicky Cruz, rahvusvaheliselt tunnustatud evangelist ja viljakas raamatute autor, pöördus Jeesuse Kristuse poole 1958 aastal New York Citys peale David Wilkersoniga kohtumist. Enne seda oli ta elanud vägivaldset ja kuritegelikku elu. Tema dramaatiline pöördumislugu ilmus esmalt D.Wilkersoni raamatus „Rist ja pussikangelased“ ja hiljem juba tema enda bestselleris „Jookse, poiss, jookse.“