VALATUD VÄLJA TEISTE HEAKS by Carter Conlon

Olen enam kui kindel, et see on iga uskliku igatsus armastada nõnda nagu Kristus armastab; elada nii, nagu Piibel juhendab ja teha sama palju, kui Kristus oli kadunud inimkonna nimel valmis tegema. Nii et me häälestame end täitma Ta käsku armastada teisi nagu iseennast…kuni seisame Peetruse kombel silmitsi oma piiratusega seda tegelikult teha.

Pealegi, oma südame avamine teiste eest kätkeb endas alati riski. Paljud on armastanud kõige täiega, jaganud heldesti, avanud oma südame ja saanud vastutasuks noaga selga. Jah, vahel tõesti juhtub nii. Inimesed võivad põgeneda me eest ja öelda, et nad pole meid kunagi tundnudki. Teised jälle, kes kord olid meile väga lähedased ja ütlesid, et armastavad meid, lasevad jalga hetkel, kui neid kõige enam vajame. Kuid laseme me sel kõigel peatada end andmast nende heaks kõik?

Jeesus ütles kord oma jüngritele: „Kui keegi tahab käia minu järel, siis ta salaku oma mina ja võtku oma rist ja järgnegu mulle!“ (Matteuse 16:24). Kuid sul pole vähimatki võimalust võtta oma rist ja põgeneda petmise eest. Tuleb aeg, kus inimesed sülitavad sulle näkku, kuid Kristuse järgijana pead siiski armastama neid. Sest kui Jeesus ütles, et peame armastama üksteist nõnda nagu Tema on meid armastanud, polnud see niivõrd soovitus, kuivõrd käsk. Kuid samas peame ka mõistma, et see oli kui täiendav käsk paljude teiste seas, mida keegi polnud suutnud täita. Jumala Seadus ja käsud pidid vaid tooma esile meie püüete lootusetuse ja mõttetuse, kui püüame saada jumalakartlikuks omaenese jõus. Seetõttu tahaks loota, et nõustute minuga, kui ütlen, et praeguse aja suurim vajadus on uue Püha Vaimu väljavalamise järele. Me peame armastama ja olema sama kaastundlikud ning lahked, kui seda oli algkogudus. See kõik aga saab tulla esile ja püsida meis vaid läbi Jumala.

See kõik saab alguse valmidusest öelda: „Jumal, vala välja oma Vaim ja aita mul armastada nii nagu Sina armastad. Aitäh Sulle kõigi õnnistuste eest mu elus, mille osas samas mõistan, et need on antud mulle kindla põhjusega. Aita siis palun, et ma poleks pime selle põhjuse suhtes. Ära lase mul lihtsalt võtta ja kasutada seda kõike enda hüvedeks. Palun ava mu süda ja silmad ja anna mulle julgust hoolida. Vii mind paikadesse, kuhu ma omaenda jõus ei suudaks minna. Aita mul minna kohtadesse, kus Sina käisid. Kohtadesse, kus valasid end välja teiste heaks!“

____________
Carter Conlon liitus Times Square’i koguduse pastorite meeskonnaga ps. David Wilkersoni kutsel 1994 aastal. 2001 aastal sai temast koguduse vanempastor.