ANDESTUSE SEEMNED by Nicky Cruz

Ma sooviks, et võiksid kogeda seda sama imet, mida meie pere on kogenud. Et võiksid kogeda seda sama erinevust, mida meie kogesime, võrreldes tänasega ja ajaga, mil’ olin alles noor. Täna armastan oma õde ja vendi kirglikumalt kui eales varem. Pole midagi paremat kui olla koos oma perega ja naerda, nutta ning vestelda koos. Need hetked, mil’ mul on võimalus minna tagasi Puerto Ricosse ja külastada oma perekonda, on kõige kallimad hetked, mida üldse omada võib. Koju minnes pole ma enam Nicky Cruz – tuntud evangelist või kõneleja -, vaid lihtsalt vend. Olen lihtsalt pereliige ja mulle meeldib see. Muide, mu kaks venda, kes on pastorid Puerto Ricos, pole mind kordagi kutsunud oma kogudustesse kõnelema. Sest nad teavad, et kui ma tulen koju, on see lihtsalt olemise aeg.

Mul on nii palju mälestusi perega koos veedetud aegadest, kus olime kaua üleval ja sõime, naersime, viskasime nalja, palvetasime ja nutsime koos. Vahel olime hommikul kella 1’ni üleval, rääkides erinevaid lugusid. Viskasime nalja ja jagasime rõõme, mis igaühe me sees pulbitses. See oli kui üks suur fiesta! Kuid see pole mitte alati olnud nii. Me pole mitte alati olnud nii rõõmsad, muretud ja armastavad. Kui Jeesus me ellu tuli, tõi Ta kaasa oma plahvatusliku armastuse! Ta avas oma armu ja andestuse väravad. Meie pere minevikku kuulub palju valu. Samas keegi meist ei kanna hinges kibestumist ega vimma. Me südameis pole midagi muud kui vaid armastus. Me ei kuluta aega kahetsustele, vaid tunneme rõõmu Jeesusest, keda tänaseks tunneme ja tulevikust, mis Tal meie jaoks varuks on.

Seetõttu see murrab mu südame, kui näen perekondi, kes hoiavad kinni oma minevikust. Vennad ja õed, kes hoiavad kinni kibestumisest ja põlgusest asjade tõttu, mis jäänud ammu juba selja taha. Mehed ja naised – abikaasad, kes saanud haiget erinevate sõnade ja tegude tõttu ja kes lasevad neist lähtuval valul kasvada ja hävitada end otsekui vähktõbi.
Jeesus võib teha inimsüdamega midagi, mida keegi teine ei suuda. Ta võib tuua muutusi, mida me ei suudaks ettegi kujutada. Kui Ta tuleb me südameisse, teeb Ta palju enamat kui et vaid andestab meile – Ta jätab maha andestuse seemned. Üleloomulikud seemned, mis ei kustuta ainuüksi pattu, aga ka valu, mille see patt endaga kaasa tõi.

Ma ei suuda Jeesust ära tänada kõige selle hea eest, mis Ta mu pere heaks on teinud. Kõige selle andestuse, armu ja armulikkuse eest, mille Ta on meile kinkinud, liites meid taas tagasi ühte.

Ta võib teha seda sama kelle iganes heaks!

__________ 

Nicky Cruz, rahvusvaheliselt tunnustatud evangelist ja viljakas raamatute autor, pöördus Jeesuse Kristuse poole 1958 aastal New York Citys peale David Wilkersoniga kohtumist. Enne seda oli ta elanud vägivaldset ja kuritegelikku elu. Tema dramaatiline pöördumislugu ilmus esmalt D.Wilkersoni raamatus „Rist ja pussikangelased“ ja hiljem juba tema enda bestselleris „Jookse, poiss, jookse.“