OLED SA PAHANE JUMALA PEALE?

Usun, et kristlase jaoks pole midagi ohtlikumat kui kanda vimma Jumala vastu. Olen šokeeritud üha kasvavast usklike arvust, kes kannavad ühte või teist sorti viha Jumala vastu. Miks? Sest nad on veendunud, et Jumal ei hooli neist, kuna pole vastanud nende teatud sorti palvetele või pole olnud väljas nende eest.

Joonal oli misjonikutse Jumalalt ja ta läks Niinevesse kuulutama kohtumõistmise sõnumit. Olles selle ära teinud, istus ta mäe veerele ja ootas, millal Jumal oma kohtumõistmise täide viib. Kuid 40 päeva läks mööda ja midagi ei juhtunud. Miks? Sest Niineve rahvas parandas meelt ja Jumal otsustas mitte hävitada neid!

Enamus vimmast Jumala vastu saab alguse pettumusest. Jumal võib kutsuda meid, panne me südameile koorma mõne asja pärast ja läkitada meid välja. Kuid kui siis asjad ei lähe nii nagu plaanitud, võime tunda end petetuna või mõelda, et tegu oli vale kutsega. Jumal mõistab me südamevalu ja segadust. Sest tegu on igati inimliku tundega, mis ei erine suurt palju Kristuse appihüüust ristil: „Isa, miks sa oled mind maha jätnud?“

Kuid kui me jätkame oma rahulolematuse toitmist, kasvab see lõpuks raevuks ja Jumal küsib meilt sama, mida Joonagi käest: „Kas sul on õigus vihastada?“ (Joona 4:9). Ehk teisisõnu: „Arvad sa tõesti, et sul on õigus olla nii vihane?“ Joona vastas: „Küllap mul on õigus vihastada surmani.” (Joona 4:9). See prohvet oli nii vihane Jumala peale, et ütles: „Mul vahet pole, kas elan või suren. Kogu mu teenistus on läbikukkunud, mistõttu mul on igati õigus olla Ta peale vihane.“

Kuid Jumala Sõna ütleb, et meil on lootust. „Nõnda ütleb Issand: Keela oma häält nutmast ja silmi pisaraid valamast, sest su teol on tasu, ütleb Issand.“ (Jeremija 31:16). Ehk teisisõnu: „Ära nurise enam, sest ma tasun sulle su ustavuse eest!“ „Niisiis, mu armsad vennad, olge kindlad, kõigutamatud ning ikka innukad Issanda töös, teades, et teie vaevanägemine Issandas ei ole tühine.“ (1Kor.15:58).

Mu armas, sinu palved ja nutud pole olnud ilma asjata. Sinu valul ja pisaratel on olnud oma eesmärk. Ja Jumal ütleb sulle: „Sa arvad, et kõik on läbi. Kõik, mida sa näed, on vaid üks suur läbikukkumine ja varemed ja ei mingeid tulemusi. Nii et sa ütled endamisi: „Nüüd on kõik.“ Kuid mina ütlen sulle, et see on alles kõige algus. Mina näen seda tasu, mille ma peagi su elus esile toon. Mul on palju häid asju varuks su jaoks – palju imelisi asju! - mistõttu ära nuta enam!“