TEE MINUGA, MIDA IGANES SOOVID

Olles jõudnud kõigi oma katsumuste haripunkti, ütles Martin Luther järgmist: „Nüüd Issand, kus sa oled mulle kõik andestanud, tee minuga, mida iganes sa soovid!“ Luther oli veendunud, et kui Jumal oli suutnud pühkida ära kõik tema patud ja päästa tema hinge, oli Ta ka täiesti võimeline kandma hoolt tema ihu ja maiste vajaduste eest.

Ehk teisisõnu ütles Luther: „Mida saaksidki inimesed mulle teha? Ma teenin Jumalat, kes võib puhastada mind kõigist mu möödalaskmistest ja tuua rahu mu hingele. Seetõttu pole vahet, kui ka kõik mu ümber kokku kukuks. Kui minu Jumal on võimeline mind päästma ja hoidma mu hinge igaviku tarvis, miks ei peaks Ta siis olema võimeline kandma hoolt minu füüsilise ihu eest siin maa peal?“

„Oo Issand, nüüd kui ma olen andeks saanud ja oman võimalust seista täie rõõmuga kohtupäeval su ees, tee minuga, mida iganes sa soovid!“

Vend, õde – rõõmusta! See maine elu siin pole tegelik reaalsus. Meie tegelik reaalsus peitub igaveses elus oma kalli Issanda ligiolus.

Seetõttu hoia alal oma usku! Asjad võivad küll allamäge minna, kuid meie liigume siiski üles!