MEES JUMALA SÜDAME JÄRELE by Nicky Cruz

Taavet tundis Jumala väge ja kaitset juba väikese poisina. Kui täiskasvanud mehed lõid Koljatit nähes kartma, siis Taavet mitte. Ta läks Koljatile vastu ei millegi enama, kui vaid ragulka ja lingukividega ning võttis Koljati rajalt maha. Ta läks lõvidele vastu paljaste kätega ning murdis karusid ainuüksi odaga. Jumal võttis ühe väikese, tähtsusetu maa poisi – karjase – ja muutis ta võimsaks sõdalakseks-kuningaks!

Ükski teine valitseja polnud kogenud sellist armastust ja austust nagu Taavet seda koges. Rahvas jumaldas teda, tema sulased kuuletusid talle sõnagi lausumata ning tema naised täitsid iga tema soovi ja vajaduse. Milline ükski teine mees oleks eales kogenud sellist õnnistust, soosingut, armu ja heakskiitu oma Loojalt? Ja ometigi kahvatus see kõik tema suhte ees Jumalaga. Ta armastas Jumalat kirglikult ega lakanud Teda kunagi ülistamast. Isegi keset oma rohkeid töid ja toimetusi, kirjutas Taavet tundide viisi laule ja luuletusi Jumalale, laulis Talle oma südamest ning omas Temaga lähedast ja armastusest tulvil suhet nagu üks armunu teisega. Kogu maailma hõbe, kuld ja rikkused ei tähendanud Taavtile Jumala suhte kõrval grammigi. Ja selles peituski kogu tema väe saladus. See oli see, mis tegi Taavetist sellise suurepärase kuninga ja valitseja.

Taavet teadis kahtlematagi, et ta ei suuda Jumalata mitte midagi. Ta teadis, et Jumal oli see, kes andis jõu ta luudesse, vere ta soontesse, tarkuse ta mõtetesse ja julguse ta südamesse.

„Jumal on mu tugev paik ja vägi, tema teeb laitmatuks mu tee“ ütles Taavet. „Ta teeb mu jalad emahirve jalgade sarnaseks ja paneb mind seisma mu kõrgustikele. Ta õpetab mu käsi sõdima ja mu käsivart vaskambu vinnastama. Sa annad mulle oma päästekilbi ja su alandus teeb mind suureks. Sa teed maa avaraks mu sammule, et mu luupeksed ei libiseks. Ma tahan jälitada oma vaenlasi ja nad hävitada ega taha tulla tagasi enne, kui olen teinud neile lõpu. Ma tahan teha neile lõpu ja nad purustada, nõnda et nad enam ei tõuse, vaid langevad mu jalge alla. Sa vöötad mind rammuga sõja jaoks, sa surud kokku mu alla need, kes tõusevad mu vastu.“ (2 Saamueli 22:33-40).

__________

Nicky Cruz, rahvusvaheliselt tunnustatud evangelist ja viljakas raamatute autor, pöördus Jeesuse Kristuse poole 1958 aastal New York Citys peale David Wilkersoniga kohtumist. Enne seda oli ta elanud vägivaldset ja kuritegelikku elu. Tema dramaatiline pöördumislugu ilmus esmalt D.Wilkersoni raamatus „Rist ja pussikangelased“ ja hiljem juba tema enda bestselleris „Jookse, poiss, jookse.“