EFESOSE KOGUDUS

Sa võib-olla mäletad neid seitset kogudust, mida Johanneses Ilmutuse raamatu 2-peatükis mainib. Nende seas on ka Efesose kogudus, keda Jeesus väga kõrgelt soovitas.

Mulle meeldiks mõelda Times Square’i kogudusest kui Efesose koguduse sarnasest. Selle koguduse usklikud toimetasid ühes maailma enim rahvastatud linnas, ilma ealeski alla andmata keset seal valitsevat tohutut pahelisust. Nad elasid ohvrimeelselt, vihates pattu ja leppimata valeõpetustega. Nad püsisid kindlana usus, armastades Jumalat kogu oma südamest ja sõltumata kiusatustest, mida Saatan nende teele tõi.

Ometigi teadis Kristus, et midagi on neil puudu. Ta armastas seda kogudust nii väga – nad olid nii eredaks valguseks kõigi rahvaste seas – et Ta ei saanud lihtsalt lasta sel surra. Nii et Ta ütles efeslastele: „Kuid mul on sinu vastu, et sa oled oma esimese armastuse maha jätnud.“ (Ilmutuse 2:4) Ehk teisisõnu ütles Jeesus: „Su esimene tuli on kustumas! See su armastus mu vastu, mis motiveeris sind olema ustav, on hääbumas. Sa kandsid kord südames koormat hukka minevate inimeste pärast, kuid nüüd rahuldud vaid kirikupingis istumise –ja jutluste kuulamisega. Oled saanud nii haaratud omaenda isiklikest asjadest, et ignoreerid täiega minu omi. Oled jäänud kaugele sellest, kus kord omadega olid!“ Seejärel ütleb Jeesus neile: „Tuleta siis meelde, kus sa oled langenud.“ (s.5). Ehk siis: „Mõtle tagasi! Sa igatsesid kord, et tulla mu kotta ja olla koos mu pühadega; jagada mu südame koormaid. Kuid nüüd ainuüksi tunnike pühapäeva hommikul on sulle piisav!“

Seega, kallis kristlane – põled sa veel endiselt Jeesusele? Oled sa Temasse sama armunud kui siis, kui esmakordselt päästetud said? Või oled sa kaotanud igasuguse huvi Tema asjade ja huvide vastu, hüljates kogu kristliku teenistuse? On su elus ehk liiga palju kõike muud toimumas? Kui nii, siis Issand ütleb sulle: „Kuid mul on sinu vastu, et sa oled oma esimese armastuse maha jätnud.“ Pane tähele, mida Jeesus meile seejärel ütleb: „Paranda meelt ning tee esimese armastuse tegusid!“ (salm 5). Ehk Ta ütleb meile: „Kurvastage oma kasvava apaatia pärast. Kahetsege oma süüd ja võtke seda tõsiselt. Seejärel aga laske oma kurvastusel juhtida end tagasi selle esimese armastuse juurde, millega mind algul armastasite!“