ON’S VEEL ÜLDSE LOOTUST?

Taavet hüüdis suures meeleheites Jumala poole: „Issand, kuule mu häält, sinu kõrvad pangu tähele mu anumise häält!“ (Psalmid 130:2). Mulle tundub see kui otsi andva mehe anumisena. Ilmselgelt polnud Taavet lihtsalt „mingeid palveid pobisemas“. Ta oli silmili maas – murtud, kahetsev ja Jumalat anuv kogu südame soppidest. Taavet teadis, et ta hing vajas vabastust ja selle leidmiseks pöördus ta ainuüksi Jumala poole, võttes selle kokku järgnevalt: „Olen kohutavas seisus ja ainuüksi Jumal saab mind aidata selles. Ma ei saa toetuda nõustajatele, sõpradele või isegi pereliikmetele. Mu ainuke lootus on palves, mistõttu hüüan Jumala poole ööd ja päevad seni, kuni Ta kuuleb mu hüüdu!“

Paljude kristlaste abielud vajavad hädasti seda sama vabastust, mida Taavet otsis. Näen üle kogu me maa abielupaare, kes on uppumas meeleheitesse. Abikaasad küll väidavad, et armastavad üksteist, kuid nende suhtlemine on kõike muud kui inimlik. Nad on enam sõbralikumad võõraste kui üksteise vastu. Nende kodu on ajapikku muutunud jääkülmaks õeluse kantsiks. Nad ise küll ei tea seda, aga nad on otseses vabalangemises hävingusse ja nende suhe on kiirkäigul väljumas kontrolli alt. Võib-olla on sinugi abielu langenud nii sügavale kui veel langeda annab ja sina ja su abikaasa olete omadega täitsa põhjas, ärgates igal hommikul mõttega: „On’s meil veel üldse lootust?“

Mu armsad, aeg on oma olukorra suhtes silmad lahti teha. Olete langenud sügavale kuristikku, mis on täis jumalakartmatuid suhtumisi ja kus olukord ei lahene lihtsalt iseenesest. Seetõttu, kui te midagi ette ei võta, läheb asi ainult hullemaks, kuniks üks teist hävitab selle abielu lõplikult. Seetõttu ärgake kohe kuulma Püha Vaimu häält! Te abielus on pattu ja te mõlemad – nii sina kui su abikaasa – olete seda teinud. Peate selle looga tegelema või muidu jääte sinna pimeduse auku igaveseks.

Kuid kellele te oma valu viite? Valate te oma südame välja oma parima sõbra ees? Kui nii, siis kas olete kindlad, et seda tehes ei süüdista vaid oma abikaasat? Või kui käite nõustaja juures, olete te ikka kindlad, et ei otsi sealt vaid õigustust abielu võimalikuks lõpetamiseks? Palun ärge saage minust valesti aru! Olen igati abielunõustamise poolt. Kui aga tahate tõesti jõuda probleemi tuumani, on selleks vaid üks koht – ei pea otsima kusagilt kaugemalt kui omaenda südamest! See patt on otse seal, te endi südames, mistõttu peate armu saamiseks hüüdma otse Jumala poole, nagu Taavet seda tegi.