SEISA VASTU JA TA PÕGENEB

Saatan kiusas Jeesust järgmise pakkumisega: „Selle kõik ma annan sinule, kui sa maha
langed ja mind kummardad." (Matteuse 4:9). Ühest küljest kõlab see nii naeruväärse ja nõmedana, et tekkib küsimus, kuidas taolist pakkumist saaks üldse kiusatusena võtta? Kuid uskuge või mitte – tegu oli igati mõjuva ja võimsa pakkumisega. Saatan esitas Jeesusele väljakutse, öeldes: „Ma luban sulle, et kui sa kummardud austuses mu ees, annan ma alla ja ei sõdi sinuga rohkem. Ma annan sulle kogu oma meelevalla kõigi nende valduste üle ega omista ega orjasta enam mitte kedagi. Ma tean, et su armastus inimkonna vastu on piisavalt suur, et saada Jumala poolt neetud nende pärast, mistõttu milleks oodata? Sa võid ohverdada end kohe praegu ja vabastada maailma sellest hetkest alates!“

Miks oli Saatan nõus loobuma kogu oma meelevallast ja väest selle üheainsa akti nimel? Aga seetõttu, et ta püüdis päästa omaenda nahka. Ta teadis, et tema igavikuline saatus saab kinnitatud Kolgata ristil, mistõttu kui ta oleks suutnud hoida Jeesuse eemale ristist, oleks ta saanud ehk päästa ka iseennast.

Sa võid nüüd mõelda, et: „Mis on minul selle kõigega pistmist?“ Aga on, sest Saatan kiusab Jumala lapsi sama pakkumisega ka tänapäeval. Ta tuleb me juurde hirmutamise -ja ähvardustega, öeldes: „Sa ei peagi mind kummardama, sest mul on juba nagunii meelevald su ihu üle. Ma tean igat sinu nõrkust, mistõttu lase aga käia – kuuluta aga edasi oma vabadust Kristuses! Ajal, mil sina kõige valjemini ülistad Jumalat, tulen mina ja ujutan su mõtted üle kõige kurjusega ning su patt saab võtma võimust su üle viisil, mis paneb sind tundma, et sa ei saa iialgi sellest vabaks. Sa oled täiesti jõuetu!“

Kuidas me peaks vastama Saatana süüdistustele? „Pange vastu kuradile, siis ta põgeneb teie juurest.“ (Jakoobuse 4:7). Pole mingit tähtsust, kui paljude kiusatustega Saatan sind ründab. Samuti ei peaks sa tundma hirmu oma mineviku pattude pärast, sest kui Kristuse veri on need katnud, ei saa Saatan teha vähimatki, et lahutada sind Isast.