TÕELINE EVANGEELIUM

Mida kujutab endast tõeline Jeesuse Kristuse evangeelium?

Jeesus ütles oma jüngritele: „Kui keegi tahab käia minu järel, siis ta salaku oma mina ja võtku oma rist ja järgnegu mulle!“ (Matteuse 16:24).

Jeesuse kogudusse kuulumine tähendab ilmselgelt palju enamat, kui vaid usku Temasse. Paljud tänapäeva kristlased aga ainuüksi „hääletavad Jeesuse poolt“. Nende suhtumine on: „Ma hääletasin Jeesuse pool ja seeläbi olen nüüd Tema partei liige.“ Kuid niipea, kui nad on oma hääle andnud, jalutavad nad minema ja unustavad Jeesuse Issandaks olemise rolli oma eludes. Jeesus aga ütleb, et kuulumine Tema kogudusse tähendab ka pühendumist järgneda Talle. Mis omakorda tähendab oma elu maha panemist ja oma risti võtmist. „Ja kes ei võta oma risti ega järgne mulle, see ei ole mind väärt.“ (Matteuse 10:38). Me Issand annab väga selgelt mõista: „Kui sa kuulud minu kogudusse, ole ka valmis kannatama ning kogema tagakiusu usu tõttu minusse. Ole valmis loobuma igasugusest kuulsusest, maiste naudingute otsimisest ja aktsepteerimisest teiste poolt.“

Fakt on see, et Kristuse kogudus pole kunagi olnud maailma poolt aktsepteeritud ja seda ei saa ka kunagi sündima. Kui sa elad Jeesusele, ei pea sa ise end isegi kellestki eraldama – teised eralduvad sinust. Kõik, mida tegema pead, on vaid elama Talle ja korraga sa leiad end keset süüdistusi, hüljatust ja õelaks nimetamist. „…kui inimesed teid vihkavad ja kui nad teid endi keskelt välja lükkavad ja teid häbistavad ja teie nime põlu alla panevad Inimese Poja pärast!“ (Luuka 6:22). Ja samas lisab Jeesus, et see on just see tee, mis viib tõelise rahuldustundeni. „Sest kes iganes tahab päästa oma elu, kaotab selle, aga kes iganes kaotab oma elu minu pärast, leiab selle.“ (Matteuse 16:25). Ehk teisisõnu: „Ainus viis, kuidas leida tõelist elu tähendust, on anda end täielikult üle mulle. Vaid nii leiad tõelise rõõmu, rahu ja rahuldustunde.“ Kristus ütleb meile: „Minu kogudus on ilma ühegi pleki ja kortsuta, mistõttu kui tuled mu juurde, pead ka loobuma kõigist oma pattudest. Pead alistama kõik mulle ja surema täienisti iseendale, oma jumalatutele ambitsioonidele ja egole. Usu läbi maetakse sind koos minuga, kuid samas ma äratan ka su uude ellu.“