KESET RASKEID AEGU

Ma ei pruugi näha kinnitust sellest, kuid Jumal on alati tegutsemas. Olgu see päevasel ajal või öötunnil, mil magan – Tema on valmistamas teed mu jaoks. Ja Tema plaan on alati täpses ajakavas, isegi, kui mulle tundub, et Ta tegutsemises esineb viivitusi. Selleks aga, et Ta tõotused saaksid täituda, peab Ta esmalt tegema tööd sügaval minu sees. Kord vaatan tagasi neile katsumuste aegadele ja ütlen: „Issand, nüüd ma näen. Sa olid seal kogu selle aja, tegutsemas selle ime esiletuleku nimel!“

Neil, kes on meeleheitel, võib tekkida kiusatus mitte suhelda enam Jumalaga. Samas võivad sellisel käigul olla surmavad tagajärjed. Sa võid Psalmides 88 leida ehk kirjelduse selle kohta, millest oled läbi minemas. Jumalakartlik mees Heeman jagab seal oma lootusetut seisu: „Mu hing on täis õnnetust ja mu elu on jõudnud surmavalla lähedale. Jumal on mind pannud kõige sügavamasse hauda, pimedasse paika, suurtesse sügavustesse. Mu sõbrad on mu hüljanud ja ma olen kinni ega pääse välja. Mu silmad on otsa jäänud mu viletsuse pärast.“ (autori tsiteering Psalmist 88)

Seejärel aga esitab Heeman Jumalale väljakutse: „Kas sina teed imet surnutele? Või tõusevad kadunud üles sind kiitma? Kas jutustatakse hauas sinu heldusest, kadupaigas sinu ustavusest? Kas tuntakse pimeduses sinu imetöid ja su õiglust unustusemaal?“ (Psalmid 88:11–13). Ehk teisisõnu ütleb Heeman: „Issand, ma vajan imet ja kohe praegu, mitte ülestõusmist. See on mu viimane lootus, sest peagi on juba hilja, kuna olen surnud. Jumal, Sul on siin üks tähtaeg täita. Aita mind! Miks Sa mind küll eemale tõukad? Miks küll oma palet mu eest peidad? Miks Sa küll ei vasta mu appihüüetele?“ Vat see on lootusetus, meeleheide ja eeldavasti üks võimatu olukord.

Mida küll üks jumalakartlik hing sellises seisus teha saaks? Kuidas sellisele olukorrale reageerida? Nii nagu Heeman, peame meiegi hüüdma ööd ja päevad: „Issand, mu pääste Jumal, päeval ma kisendan, öösel ma olen sinu ees. Tulgu mu palve sinu ette, pööra oma kõrv mu halisemise poole!...Aga mina hüüan sind appi, Issand! Ja mu palve jõuab vara su ette.“ (Psalm 88:2–3, 14).

Siin on 3 asja, mida mina keset oma kõige raskemaid aegu teen:
  1. Ma võtan vastu ja usun oma Taevase Isa armastusse ja heasse tahtesse
  2. Ma valan oma südame välja Ta ette, hüüdes vaikuses Ta poole
  3. Ma julgustan igapäevaselt oma hinge Tema tõotustega