JOONA TÕI TÄNU JA SAI PÄÄSTETUD

Pane tähele Joona sõnu: „Sest sina heitsid mind sügavusse...veevool ümbritses mind, kõik su vood ja su lained käisid minust üle...süvavesi piiras mind...Ma vajusin alla mägede alusteni, maa riivid sulgusid mu kohal igaveseks.“ (Joona 2:4-7)

Joona jõudis ikka täiega põhja, maandudes vaala kõhus. Olles täis meeleheidet, häbi ja hirmu, võitles ta oma elu eest. Ta süda oli raske ja ta oli omadega nii nullis kui nullis üks inimene üldse olla võib. Ta arvas, et Jumal oli ta hüljanud.

 

Kuid, kuidas ta sellest pimedusest siis välja sai? Kõige lihtsamalt öelduna – ta läbis testi! „Kui mu hing nõrkes mu sees, mõtlesin ma Issandale... Aga mina tahan ohverdada sinule tänulaulu...“ (Joona 2:8,10)

Joona ei saanud ühtki päästesõnumit. Ta oli lootusetus seisus ja tema ümber valitses täielik tühjus ja pimedus. Ta oli valmis minestama, kuid sinna punkti jõudes otsustas siiski tänada Issandat.

 

Keset kõike oma häda ja viletsust sisenes Joona Jumala ligiollu ja tõi oma tänu. Ja Jumala vastus sellele oli: „Just see on see, mida ma olen oodanud sind tegevat, Joona. Sa oled usaldanud mind keset seda kõike ja seetõttu läbinud ka testi.“

 

Piibel ütleb: „Siis Issand käskis kala ja see oksendas Joona kuivale maale.“ (Joona 2:11) Korralduse peale taevast, oksendas kala Joona kaldale. Eeldatavasti tormas see vaevatud mees mööda randa hõisates ringi: „Ma olen vaba! Ma olen vaba!“ Oma juustest vetikaid rookides lõi ta eeldatavasti tantsu, sest ta oli juba jõudnud tänu altarile!

 

Kui sul pole enam kuhugi poole pöörduda, pöördu tänamise poole. Täna Jumalat Tema andestuse eest – selle eest, et Ta on vabastanud sind kõigist mineviku pattudest. Täna Teda, et Ta on sind päästnud kiskja lõugade vahelt...et Ta on kinkinud sulle uue kodu aus...täna Teda kõigi mineviku õnnistuste ja tõotuste eest ning kõige eest, mida Ta saab veel tegema. Täna Teda kõiges ja kõige eest!

 

„Hea on tänada Issandat ja mängida sinu nimele, Kõigekõrgem.“ (Psalmid 92:2)

 

„Too Jumalale ohvriks tänu ja tasu Kõigekõrgemale oma tõotused! Ja hüüa mind appi ahastuse päeval; siis ma tõmban su sellest välja ja sina annad mulle au!" (Psalmid 50:14-15)