VAIKNE VÕRGUTUS

Las ma näidata teile, mis juhtub iga Jumala lapsega, kes loob suhteid kibestunud, ebaõige ja mässumeelse isikuga. Sellel on kohutavad tagajärjed. „Hirm Issanda ees valdas kõiki Juuda ümberkaudsete maade kuningriike ja need ei sõdinud Joosafati vastu.“ (2 Ajaraamatu 17:10). Joosafati kuningriik, Juuda, oli rikkalikult õnnistatatud ja edukas ning keegi ei julgenud tõusta selle vastu. Kuid peale seda, kui Joosafat hakkas suhtlema Ahabiga, ütleb Piibel: „Ja Iisraeli kuningas Ahab küsis Juuda kuningalt Joosafatilt: „Kas tuled koos minuga Gileadi Raamotisse?” Ja Joosafat vastas temale: „Nagu sina, nõnda mina, nagu sinu rahvas, nõnda minu rahvas! Ma tulen koos sinuga sõtta.” (2 Ajaraamatu 18:3). Joosafat sai vabatahtlikult kaasatud lootusetusse sõtta, millega Jumalal polnud mingit pistmist. Heebrea keeles viitab siinses salmis mainitud sõna „küsima“ vaiksele võrgutamisele. Joosafat lasi end Ahabi poolt „võrgutada“ minema sõtta, öeldes: „Nagu sina, nõnda mina.“ Ehk teisisõnu: „Olen su sõber ja lähen sinuga lõpuni välja. Ma ei vea sind alt, mistõttu võid mu peale kindel olla!“

On keegi su lähedastest sõpradest kibestunud ja täis viha ning vihkamist, püüdes sõdida kellegi või millegi vastu? On ta ehk sõjajalal oma abielu, pere või iseendaga? Ja sina püüad talle Joosafati kombel abi ja julgustust pakkuda? Kui nii, siis ole ettevaatlik, sest peagi oled ise ka selle võrgus! Just nii. Leiad end peagi keset oma sõbra segadust, kus pead varsti seisukoha võtma. Sina aga tunned talle muudkui kaasa, kuni hetkeni, mil’ tal on lahutus käes!

Seetõttu – ole valvel! Sest millal iganes julgustad ja lohutad kedagi, kes mässab, astud Püha Vaimu vastu. Ja see teeb sind kaasosaliseks selle inimese patust. Kui traagiline see ka poleks, liitudes Ahabi sõjaga, kiirendas Joosafat vaid oma sõbra teed hävinguni!