ARMASTADES JEESUST

Jeesus teab, mis tunne see on, kui sind petetakse! Samas on Ta läbi ajaloo olnud kannatlik ja pika meelega, kui Tema armastatud Iisrael on olnud truudusetu Tema suhtes, rikkudes vaimses mõttes ikka ja jälle abielu Tema vastu. Jeesuse süda igatseb ustava pruudi järele. Ta igatseb inimeste järele, kel’ jagub silmi vaid Talle ja ei ühelegi teisele armastusele tulemas nende vahele.

Mis on see, mis abikaasadele – mehele või naisele, rõõmu valmistab? See on ustavus. Võime vaadata üksteisele silma ja teada, et võid usaldada oma teist poolt. Ei mingeid saladusi ega valesid! Nõnda on ka meie suhtes Jeesusega. „Tubli naine on palju enam väärt kui pärlid. Kes leiab tema? Ta mehe süda loodab tema peale ja tulust ei ole tal puudust. (Õpetussõnad 31:10-11). Kas Jeesus võib vaadata me silmi ja loota kõige kindlusega meie peale?

Tean ühte evangeelset nunnade kogukonda, kes veedab tunde lihtsalt „armastades Jeesust“. Nad parandavad meelt Tema petva pruudi truudusetuse pärast. Nad püüavad täita Tema valutavat südant – täita seda puuduva armastusega – ja nad räägivad Tema „valust“. Ilmselgelt ongi Jeesusel väga valus, kui vaid nii vähesed armastavad Teda kogu oma olemusega. Mõtlen sellele, kui sageli selle maailma asjad röövisid mu südame. Olen janunenud nii autode, antiigi kui spordi järele. Mu elus on olnud aegu, kus olen armastanud enam inimeste kiitust ja austusavaldusi, kus olen igatsenud erinevaid asju ja pühendanud oma aega kõikvõimalikele muudele teemadele. Kuid Jumala Sõna ütleb: „Kui keegi armastab maailma, siis ei ole temas Isa armastust.“ (1 Johannese 2:15).

Jeesus esitas ühe väga häiriva küsimuse: „Ometi, kui Inimese Poeg tuleb, kas ta leiab usku maa pealt?” (Luuka 18:8). Sõna „usk“ tähendab kreeka keeles „millelegi tuginemist ja ustavust millegi suhtes“. Ustavust Tema suhtes! Ta kuulutas ette suurt äralangemist, mis ähvardab isegi Tema valituid. Nii paljud langevad, ajades taga selle maailma lõbu ja naudinguid. Minu hüüe on: „Oo Issand, tõmba mind enese ligi! Lase mul olla see, kelle peale Sa saad loota. Lase mul armastada end ilma ühegi piiranguta. Kingi mulle puhast, püha ja segamata armastust Sinu vastu!“