TEEKOND VÕIDUNI

„Mäetipu kogemusele“ või võidule järgnevad hingematvalt suured vaimsed tagasilöögid on tuttavad igale Jeesuse järgijale. Me nimetame taolisi kogemusi „kõrbeaegadeks“, kuid tegelikult tunduvad need pigem tohutu sööstuna pilkasesse pimedusse; suure proovilepanekuna peale Jumala erilist puudutust.

Taolised kõrbeajad pommitasid jumalakartlikke mehi ja naisi läbi kogu Piibli. Taolised vaimsed madalseisud saavad enamjaolt osaks neile, keda Jumal plaanib kasutada. Tegelikult on saavad need osaks kõigile, keda Ta treenib minemaks sügavamale Tema teedel.

Kui sa vaatad tagasi neile kõrbeaegadele omaenda elus, siis küsi iseendalt, kas need tulid peale seda, kui olid kogenud Püha Vaimu värsket puudutust oma elus? Võib-olla kogesid sa uut äratust; siirast palvet, mille käigus palusid, et: „Puuduta mind, Jeesus. Ma olen nii leigeks jäänud. Ma tean, et minu teenimine ei liigu sellises suunas nagu peaks. Ma janunen su järele rohkem kui eales varem ja ma tahan innukalt teha sinu riigi tööd – paluda haigete eest, päästa kadunuid, tuua lootust lootusetutele. Uuenda mind Issand. Ma tahan olla kasutatud sinu kuningriigi heaks suuremal määral.“

Kuna sa võtsid Jumalat tõsiselt, hakati su palvetele ka vastama ja sa hakkasid selgelt kuulma Jumala häält. Lähedane osadus Temaga oli võrratu, sinu innukus kasvas ja sa kogesid Tema liikumist oma elus nii selgelt.

Kuid siis ühel hommikul ärgates kumas taevas sulle vastu kui vask. Sa olid omadega nullis, kuid ei teadnud, miks. Palvetamine tundus tõeline piin ja sa ei kuulnud enam Jumala häält nõnda nagu varem olid seda teinud. Su tunded olid tuimad ja vaim tühi ning kuiv. Sa pidi elama ainuüksi usust.

Armsad, kui teiega on midagi sellist juhtunud, siis ärge sattuge paanikasse! Ja ärge ka nüpeldage ennast. Ma tean seda kogemust väga hästi – mäetipust sügavale orgu jõudmine võib olla vaid hetke küsimus. Peetrus räägib sellest väga konkreetselt, andes meile teada, et selles pole midagi imelikku. „Armsad, ärge võõrastage enestes tulekuumust, millega teid pannakse proovile, nii nagu sünniks teile midagi võõrast, vaid rõõmustage, et nii nagu te olete Kristuse kannatuste osalised, võite rõõmuga hõisata ka tema kirkuse ilmumisel.“ (1 Peetruse 4:12-13).

Jumal laseb meil kogeda neid kõrbeaegu, kuna Ta tahab me elus midagi korda saata. Seega rõõmustage ja kiitke Teda sõltumata sellest, et tunded räägivad midagi muud!