JUMAL OTSIB ÜHTAINUST MEEST

Prohvet Hesekieli aegadel oli Iisraeli rahvas omadega täiega metsas ja samas nii uhke. Mehed rikkusid abielu naabrinaistega ja kuritarvitasid isegi oma miniaid. Prohvetid, kes kunagi olid olnud pühad, olid tagasi langenud ega teinud enam vahet püha ja rüveda vahel. Rahva juhid olid kui marutõbised hundid, otsides järjekordseid võimalusi ebaausaks kasumi teenimiseks, verevalamiseks, valetamiseks või vaeste rõhumiseks. Iisraeli rahvas oli unustanud Jumala teed ja muutunud nii nõrgaks, ilmalikuks ja väetuks, et Jumal tegi neist maailma naerualused. Ta ütles: „Seepärast ma annan sind paganaile teotamiseks ja kõigile maadele pilkeks.“ (Hesekieli 22:4). Milline põletav süüdistus! Teisisõnu ütles Jumal Iisraeli rahvale: „Te olete nii väga põlanud pühi asju, andes end täiega himude meelevalda, et ma võtan teilt ära teie jumaliku tunnistuse!“

Hesekiel oli tol ajal juba vanem mees, kes enam vähem valmis orbiidilt lahkuma. Seega, kuidas Jumal olukorra lahendas? Ta ütles Hesekielile: „Ma otsisin nende hulgast meest, kes laoks müüri üles ja seisaks minu ees müüripraos maa heaks, et ma seda ei hävitaks; aga ma ei leidnud.“ (Hesekieli 22:30). Kujutad sa ette? Iisraeli saatus sõltus sellest, kas Jumal leiab kasvõi üheainsa usaldusväärse ja õige mehe Ta silmis! Kuid Ta ütles Hesekielile: „Aga ma ei leidnud. Seepärast ma valan oma sajatuse nende peale.“ (Hesekieli 22:30-31).

Jumal ütles seda sama asja ka prohvet Jeremijale: „Käige läbi Jeruusalemma tänavad…ja otsige…kas leiate kedagi, kes teeb õigust, kes nõuab tõde - siis ma annan linnale andeks.“ (Jeremija 5:1). Ta ütles prohvetile: „Ma annan kogu rahvale andeks, kui ma leian kasvõi selle üheainsa mehe, kes seisaks müüripraos nende eest. Kõik, mida vajan, on vaid üksainus hing, kes on pühendunud minu tahte täitmisele!“

Armsad, tänapäeval kuuleme kogudustes kõikvõimalikke „Paabeli hääli“, mis kisendavad enam tänapäevaste ja kaasaegsete mooduste järele võitmaks maailma Jumalale. Selle raames on ka järgi proovitud mitmeid inimlikke ja veidraid programme. Kõigi oma teenistusaastate jooksul olen näinud taolisi programme tulemas ja minemas, sest need tuginevad ainuüksi inimlikule meele järgi olemisele, omamata vähimatki pistmist sellega, mis toimus ristil. Inimesed, keda taolised programmid ligi tõmbavad, elavad tühje ja rahuldamatuid elusid ja neile pole aimugi evangeeliumist, mis eraldaks neid maailmast ja selle himudest. Seetõttu maailm vaid köhib taoliste programmide peale, mõistes, et need on vaid tühipaljas rumalus.