SEISTES VASTU SAATANA VALEDELE

Saatan ründab meid küll üsna korralike katsumustega, kuid me ei pea teda kartma. John Knox, üks kunagisi Inglismaa mõjuvõimsamaid kõnelejaid, on suurepärane näide sellest, kuidas seista vastu vaenlase valedele. Tema võimsad jutlused panid nii kuningad kui kuningannad värisema. Ta ise aga elas kuni lõpuni püha ja õiget elu, mis kinnitas evangeeliumi, mida ta kuulutas.

Knox’i eluea viimastel aastatel, mil’ ta jäi lootusetult haigeks, seisis Saatan silmitsi järjekordse tähtajaga. See mees oli ajanud põrgu tagajalgadele eeldavasti sama palju kui seda oli teinud Paulus. Nii et selle lühikese aja jooksul, mis tal oli veel jäänud, otsustas Saatan saata ta igavikku hirmu ja uskmatusega.

Knox kirjutas: „Kogu mu elu on Saatan mind rünnanud ja proovile pannud. Kuid hetke rünnak on neist kõige hirmuäratavam. Ta on otsustanud neelata mind kõige täiega, tehes mulle otsa peale. Varasematel aegadel laotas ta kõik mu patud mu silme alla. Ta püüdis mind meelitada kõigi selle maailma ahvatlustega, kuid Jumala Vaim murdis need rünnakud. Nüüd aga on ta rünnanud mind muul moel. See riukalik Kurat on püüdnud mind veenda, et olen teeninud pääsu taevasse tänu oma ustavusele jumalariigitöös!“ Knox teadis, et pääste lähtub ainuüksi usust. Ta oli kuulutanud seda tõde kogu oma elu, kinnitades väga konkreetselt, et keegi ei pääse tänu omaenda õigsusele, ükskõik, kui palju head ta ka poleks oma elu jooksul korda saatnud. Kuid nüüd püüdis Saatan saada teda lõksu, püüdes teda tema enda ustavusega!

Vahetult enne oma surma tunnistas Knox järgmist: „Tänu olgu Jumalale, kes on võimaldanud mul summutada need põlevad nooled, mis on tõusnud Jumala Sõna vastu. Tänu Jumala armule olen ma see, kes ma olen. Mitte, et mina oleks keegi, vaid Jumala arm minu sees. Olen saavutanud võidu läbi Jeesuse Kristuse. Kiusaja ei saa selle lühikese ajaga enam minust midagi. Ma vahetan peagi selle maise elu igavese elu vastu läbi Jeesuse Kristuse!“

Tänu Jumalale John Knox’i tunnistuse eest! Ta kasutas Jumala Sõna seismaks vastu Saatanale ja Jumal päästis ta. Ta läks igavesse koju lauldes kiitust Jumalale!