MÜLGASTES by Gary Wilkerson

Alates 1 Moosese 37-peatükist hargneb me ees lahti Joosepi lugu, mis sarnaneb otsekui episoodidega „Krimi“ saatest. Üks tema vendadest oli vägistaja. Teised vennad aga püüdsid teda tappa, müües ta lõpuks orjaks. Isegi ta oma isa, Jaakob, keeldus sekkumast, kui vennad Joosepit piinasid, mistõttu Joosep pidi maksma hinna oma ebatäiusliku pere eest.

Kirjeldab see ehk sinugi olukorda? Oled küll juba aastaid kodust eemal olnud, aga kannad ikka veel emotsionaalseid arme peres valitsenud kaose tõttu? Või valitseb kaos hoopis su tööpaigas, kus teiste teadlik patune käitumine sind otseselt mõjutab? Sama juhtus ka Joosepiga, kui ta ülemuse naine teda võrgutada püüdis. Naisele eitavalt reageerides, valetas naine kättemaksuks ning Joosep heideti järgmisesse auku, surma kuulutavasse vangikongi. Piibel annab väga selgelt mõista, et igas „mülkas“, kuhu Joosep taaskord heideti, oli Jumal juba toimetamas ja kiirendamas oma eesmärkide saavutamise protsessi. Kuulen kui Jumalat ütlevat Joosepi kohta: „Ma vajan kedagi, kes on ustavalt valmis kannatama välja iga proovilepaneku, et võiksin seada ta strateegilistele kohtadele päästmaks oma rahvast. Seetõttu olen valinud just Joosepi selleks.“

Mõtle korraks Joosepi uskumatule elukäigule. Ta oli teismeline karjane, kes vaid mõne aastaga tõusis positsioonilt teiseks meheks maailma suurimas impeeriumis. See tekitab mus’ küll tunde, et: „Oo Jumal, vii mind välja mu mugavustsoonist! Tahan näha, kuidas töötad välja oma eesmärgid mu elus.“ Oled sa valmis ütlema: „Issand, ma lähen rõõmuga kõikjale, kuhu mind juhid?“ Tean paljusid kristlasi, kes janunevad sellise usu järele. Nende südamehüüd on: „Issand, mu elul peab olema sügavam mõte. Ma ei taha lihtsalt võtta ruumi siin maa peal. Tahan, et teeksid oma töö mu sees, nii et võiksin avaldada mõju Su kuningriigis.“

Mida suuremad me unistused teha Jumala tööd, seda suuremad ka me mülkad saavad olema. Igatsed ja usud sa Jumalalt abielu, mis peegeldaks Tema au? Siis ole valmis kõikvõimalikeks proovilepanekuteks oma abielus, mis ületavad igasugused inimlikkuse piirid. Fakt on see, et usk viskab meid peaaegu alati mõnda mülkasse. Kui tahame olla kasutatud Jumala poolt, peame end ka mülgasteks ette valmistama.
„Te mõtlesite küll mu vastu kurja, aga Jumal pööras selle heaks, et teha, mis tänapäeval ongi tehtud: hoida palju rahvast elus.“ (1 Moosese 50:20).